úterý 14. července 2015

Kolik můžete ušetřit nákupem? 10% - 20% - 30% z ceny nákupu.


Rodinný nákup a porovnání iTesco a Kolonial.cz

Dnešní nákup 14.6.2015
Na stole ležel nákupní seznam. Od ženy jsem dostal úkol, nakoupit. Ta moje holka ví jak mě zabavit. Kdo mě zná tak ví, že to pro mě není nijak jednoduchá věc. V mém rýžovém období jsem byl schopen strávit 40 minut u rýže a porovnávat kvantitativní a kvalitativní ukazatele jednotlivých položek a ty navzájem porovnávat. A to jsem stál zatím jenom u té rýže. Obvykle na lístku mám tak 10-15 dalších položek. Obchod pod 70 min. nedávám.

Dnes jsem se rozhodl zapojit moderní techniku a objednat nákup po internetu a tak jsem si vybral dva internetové obchody. První bylo iTesco (v rámci Proxima Alfa Trade jsme akcionáři - možná určitá podjatost) a nový obchod Koloniál.cz (vlastní Rockaway a spoluvede Jaroslav Kuchař kamarád - možná určitá podjatost).

Nákup v iTescu:

Nákup v iTescu

Nákup v Kolonial.cz


Nákup v Koloniálu.cz
Snažil jsem se nakupovat stejné položky, ale máme volný (nezaměňovat se svobodný) trh a tak každý z obchodníků volí jiné dodavatele.

K jednotlivým položkám dodávám. Jogurt bílý a tvaroh musí být nízkotučný, protože žena jede na nějaké Dukanově dietě a tak jiné nemůžeme. Sušenky jsem hledal typ Tatranek (47g) nebo Horalek (50g). U těch sušenek mě baví jak si výrobci hrají s každým gramem:-). Děti baští Kostíky, ale v koloniálu jsem musel vzít Olmíky. Ostatní položky jsou normální.

Závěr: iTesco má velkou výhodu v tom, že má svoje značky a je schopno se dostat u těchto položek až na 40%-50% ceny Koloniálu. Ke cti Koloniálu, jako benjamínka trhu patří to, že v některých položkách je levnější než Tesco. A kolik stály jednotlivé nákupy?  iTesco 627,10 Kč a Koloniál 796,- Kč oba dva bez dopravy. iTesco má za dopravu zítra mezi 20-22 hodinou za 49,- Kč a Koloniál 0,- Kč (tady si myslím, že dočasně, ale možná se pletu). Nákup včetně dopravy tedy vychází u iTeska na 689,- Kč a u Koloniálu na 796,- Kč. Rozdíl je 107,- Kč ve prospěch iTesca což je rozdíl 15,5%.

iTesko.cz ................689,- Kč
Kolonial.cz..............796,- Kč
______________________
Rozdíl......................107,- Kč (15,5%)

Co mi u internetových prodejen stále chybí? Inteligentní nákupní seznamy, které se sami nabízejí (nemusím je vyplňovat, protože vědí co máme doma), recepty vybrané dle surovin, které máme doma a výpočet energetické spotřeby naší rodiny (ten obchod ví, že jsme/nejsme obézní). Pokud se identifikuji v obchodu (u prodejen jsou to kartičky a u internetových obchodů e-mail), tak tyto obchody o nás vědí spoustu informací a stále je nepoužívají k našemu (a svému) prospěchu. Ještě nás čeká dlouhá cesta.

Máte vlastní zkušenost s nákupem v internetových prodejnách? Podělte se o ně dole v komentářích.

Článek jsem doplnil o prodejnu LIDL


Žádné komentáře:

Okomentovat