Rodinný nákup a porovnání iTesco a Kolonial.cz
Dnešní nákup 14.6.2015 |
Na stole ležel nákupní seznam. Od ženy jsem dostal úkol, nakoupit. Ta moje holka ví jak mě zabavit. Kdo mě zná tak ví, že to pro mě není nijak jednoduchá věc. V mém rýžovém období jsem byl schopen strávit 40 minut u rýže a porovnávat kvantitativní a kvalitativní ukazatele jednotlivých položek a ty navzájem porovnávat. A to jsem stál zatím jenom u té rýže. Obvykle na lístku mám tak 10-15 dalších položek. Obchod pod 70 min. nedávám.
Dnes jsem se rozhodl zapojit moderní techniku a objednat nákup po internetu a tak jsem si vybral dva internetové obchody. První bylo iTesco (v rámci Proxima Alfa Trade jsme akcionáři - možná určitá podjatost) a nový obchod Koloniál.cz (vlastní Rockaway a spoluvede Jaroslav Kuchař kamarád - možná určitá podjatost).
Nákup v iTescu:
Nákup v iTescu |
Nákup v Kolonial.cz
Nákup v Koloniálu.cz |
K jednotlivým položkám dodávám. Jogurt bílý a tvaroh musí být nízkotučný, protože žena jede na nějaké Dukanově dietě a tak jiné nemůžeme. Sušenky jsem hledal typ Tatranek (47g) nebo Horalek (50g). U těch sušenek mě baví jak si výrobci hrají s každým gramem:-). Děti baští Kostíky, ale v koloniálu jsem musel vzít Olmíky. Ostatní položky jsou normální.
Závěr: iTesco má velkou výhodu v tom, že má svoje značky a je schopno se dostat u těchto položek až na 40%-50% ceny Koloniálu. Ke cti Koloniálu, jako benjamínka trhu patří to, že v některých položkách je levnější než Tesco. A kolik stály jednotlivé nákupy? iTesco 627,10 Kč a Koloniál 796,- Kč oba dva bez dopravy. iTesco má za dopravu zítra mezi 20-22 hodinou za 49,- Kč a Koloniál 0,- Kč (tady si myslím, že dočasně, ale možná se pletu). Nákup včetně dopravy tedy vychází u iTeska na 689,- Kč a u Koloniálu na 796,- Kč. Rozdíl je 107,- Kč ve prospěch iTesca což je rozdíl 15,5%.
iTesko.cz ................689,- Kč
Kolonial.cz..............796,- Kč
______________________
Rozdíl......................107,- Kč (15,5%)
Co mi u internetových prodejen stále chybí? Inteligentní nákupní seznamy, které se sami nabízejí (nemusím je vyplňovat, protože vědí co máme doma), recepty vybrané dle surovin, které máme doma a výpočet energetické spotřeby naší rodiny (ten obchod ví, že jsme/nejsme obézní). Pokud se identifikuji v obchodu (u prodejen jsou to kartičky a u internetových obchodů e-mail), tak tyto obchody o nás vědí spoustu informací a stále je nepoužívají k našemu (a svému) prospěchu. Ještě nás čeká dlouhá cesta.
Máte vlastní zkušenost s nákupem v internetových prodejnách? Podělte se o ně dole v komentářích.
Článek jsem doplnil o prodejnu LIDL
Žádné komentáře:
Okomentovat