středa 9. září 2015

Proč končím s tématem imigrace?


Od začátku prázdnin je mým velkým tématem imigrace do naší země a do EU. Tak jak cítím, získávám mezi svými přáteli negativní odér. Nemohu se však smířit s tím, že jeden člověk se povyšuje nad druhého a ať jsou důvody etnické, věkové, náboženské, kulturní či založené na vzdělání nebo sociálním postavení.
_________________________________________________________________________________

Bojím se stejně jako ostatní a nechávám tento pocit na sebe působit.
_________________________________________________________________________________

Upřímně se bojím, že se budu muset modlit 5 krát denně, protože jsem antropocentrický ateista. Že mi někdo uřízne hlavu, protože ji mám rád. Unese moje děti, protože jsou to nejlepší ze mě a z mé ženy. A znásilní manželku, kterou miluji. Bojím se stejně jako ostatní a nechávám tento pocit na sebe působit. 

Jak jsem se v průběhu života dozvěděl, svět není černobílý a častokrát to co je na první pohled jasné se ve stínu událostí stává mylným a obráceně. Protože jsem v životě zažil vícero takovýchto zklamání a překvapení dost často si kladu otázku jak moc pravdivé či absolutní je moje uvažování a chápání situací. Je správné?

 Nicméně co se týká uprchlíků či imigrantů, tak jednu věc vím přesně. Není to téma, které stojí v ČR a SR za řeč. Nás se netýká a naše štědrost by se měla krotit u 10 000 uprchlíků ročně. V roce 2015 u nás o azyl požádalo doposud 990 osob a z toho 190 opakovaně (minulý rok jsme jim nevyhověli). Syřanů, Afghánců a Iráčanů bylo mezi těmito osobami 98. Ukrajinců bylo 467, Kubánců 106, 55 Vietnamců. 29 Arménů, 25 Rusů (cože? ti Rusové, kteří mají super vládu a prezidenta u nás žádají o azyl?) 16 Moldavanů a 14 Bělorusů. V roce 2014 u nás požádalo o azyl 1 156 osob. Tento rok toto číslo asi dorovnáme. Jenom pro porovnání v Německu za to samé období zažádalo o azyl 350 000 osob. 

Poslední můj vstup se týká našeho prezidenta. Když Miloš Zeman (rok 2001) řídil naši zemi jako premiér, tak u nás žádalo 18 409 osob o azyl (18x více než v tomto roce). Nevzpomínám si však, že by v té době měl nějaká zásadní prohlášení. Dle mého názoru to je nemocný člověk, který by si měl užívat svého důchodu. Přál bych si takového prezidenta jako mají Slováci.

PS: při hledání obrázku pro blog jsem narazil na zajímavé stránky Správy uprchlických zařízení Ministerstva vnitra. Na těchto stránkách bych čekal impozantní mediální prezentaci o tom jak má Ministerstvo vnitra celou imigrantkou záplavu pod kontrolou. A ejhle tato organizace pro širokou veřejnost pořádá "tradiční prázdninové dílny" a kde že je pořádá? Uprostřed jednoho z uprchlických táborů, které se nám pomocí evropských dotací povedlo zrekonstruovat. To si asi nějaká politická strana namastila kapsu a další důkaz, že politiky a veřejností vířené téma neexistuje :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat