čtvrtek 3. září 2015

Šokující zpráva o školství, kterou nám tají už od roku 2010.

"FSA school in Alabama" by Franklin D. Roosevelt Presidential Library and Museum

Od té doby co se nám narodil Jiřík, jsem začal zjišťovat možnosti jak zajistit jeho vzdělání. Bezpečná a milá školka v Libni nám se ženou nějak, intuitivně, neseděla a tak jsem v Praze hledal školku a školu, která by našim dětem (později se narodila Eliška) zabezpečila více než bezpečí a milost. Tuto školu jsem našel v Modřanech (Praha 12)  na Beránku zde. Kromě školy jsem v Modřanech našel jedno z nejhezčích míst k životu na světě.

Ta zpráva je šokující hlavně kvůli tomu, že máme průměrný vzdělávací systém, který má dlouhodobě zhoršující se výsledky a s tím vším jsou rodiče spokojeni.   

Tak jak jsem se vyjádřil výše, naše kroky byli na začátku činěny intuitivně a až později jsem zapojil analytické nástroje abych pomocí kvalitativních a kvantitativních ukazatelů vybral pro nás nejvhodnější řešení :-).

Mám proto obrovskou radost, že jsem na internetu našel zprávu o stavu českého školství, kterou zpracovali pracovníci společnosti McKinsey & Company v rámci své veřejně prospěšné činnosti. Ta zpráva je šokující hlavně kvůli tomu, že máme průměrný vzdělávací systém, který má dlouhodobě zhoršující se výsledky a s tím vším jsou rodiče spokojeni. Tuto spokojenost, ale spíš odevzdanost jsem hodně pocítil při návštěvách komisí zřízených městskou částí. Lidi vůbec nezajímá co se děje v jejich nejbližším okolí. Stejně jako rodiče nezajímá jak jsou vzděláváni jejich děti. A nebo ne? Co když rodiče nemají jenom možnost srovnání. Co když rodiče nemají dost informací?

Přečtěte si jak na tom naše školství je, dle názoru jedné z největších konzultantských firem na světě (klikni zde). Jaká jsou fakta, která konzultanti zjistili a jaká navrhují řešení. Tyto informace můžete potom porovnat s tím co je praktikováno ve Vaší škole či školce.


Žádné komentáře:

Okomentovat