"FSA school in Alabama" by Franklin D. Roosevelt Presidential Library and Museum |
Od té doby co se nám narodil Jiřík, jsem začal zjišťovat možnosti jak zajistit jeho vzdělání. Bezpečná a milá školka v Libni nám se ženou nějak, intuitivně, neseděla a tak jsem v Praze hledal školku a školu, která by našim dětem (později se narodila Eliška) zabezpečila více než bezpečí a milost. Tuto školu jsem našel v Modřanech (Praha 12) na Beránku zde. Kromě školy jsem v Modřanech našel jedno z nejhezčích míst k životu na světě.
Ta zpráva je šokující hlavně kvůli tomu, že máme průměrný vzdělávací systém, který má dlouhodobě zhoršující se výsledky a s tím vším jsou rodiče spokojeni.
Tak jak jsem se vyjádřil výše, naše kroky byli na začátku činěny intuitivně a až později jsem zapojil analytické nástroje abych pomocí kvalitativních a kvantitativních ukazatelů vybral pro nás nejvhodnější řešení :-).
Mám proto obrovskou radost, že jsem na internetu našel zprávu o stavu českého školství, kterou zpracovali pracovníci společnosti McKinsey & Company v rámci své veřejně prospěšné činnosti. Ta zpráva je šokující hlavně kvůli tomu, že máme průměrný vzdělávací systém, který má dlouhodobě zhoršující se výsledky a s tím vším jsou rodiče spokojeni. Tuto spokojenost, ale spíš odevzdanost jsem hodně pocítil při návštěvách komisí zřízených městskou částí. Lidi vůbec nezajímá co se děje v jejich nejbližším okolí. Stejně jako rodiče nezajímá jak jsou vzděláváni jejich děti. A nebo ne? Co když rodiče nemají jenom možnost srovnání. Co když rodiče nemají dost informací?
Přečtěte si jak na tom naše školství je, dle názoru jedné z největších konzultantských firem na světě (klikni zde). Jaká jsou fakta, která konzultanti zjistili a jaká navrhují řešení. Tyto informace můžete potom porovnat s tím co je praktikováno ve Vaší škole či školce.
Žádné komentáře:
Okomentovat